Najprej poskrbite za paciente, ne za prelaganje odgovornosti

V Zvezi organizacij pacientov Slovenije, ki združuje 31 različnih zvez, združenj in društev s področij različnih bolezni, podpiramo vse aktivnosti, ki vplivajo na boljšo dostopnost bolnikov do zdravstvenih storitev. Na tem področju smo lani jeseni v posebni delovni skupini oblikovali Stališča o dostopnosti in enakopravnosti ter jih dopolnili s sedmimi konkretnimi ukrepi. Ti vključujejo tudi vse tisto, kar lahko naše organizacije pacientov prispevajo k reševanju te problematike. Tako naša stališča kot tudi predlog ukrepov smo predstavili Ministru za zdravje in od tedaj naprej poleg ZZZS, MZ, NIJZ in ZZS tudi pacienti sodelujemo v Izvedbeni delovni skupini, ki se spopada s to problematiko. Podprli smo tudi klicno številko 0 801 801 kot novo pot do informacij, ki je na voljo pacientom in razumemo težave, s katerimi se spopadajo ob začetku delovanja. V našem interesu je, da številka preživi in se razvije do polne funkcionalnosti.

Nerazumljiva nam je kritika nove klicne številke, ki je bila izrečena s strani vodstva ZZZS. Še posebej, ker smo pogrešali njihov odziv ob hudih problemih s dostopnostjo pacientov tako neposredno do izvajalcev v zdravstvu in še posebej z neodzivnostjo na telefonskih številkah oz. elektronski pošti. Smo pa veseli ponujene roke, da se tudi sodelavci ZZZS aktivneje vključijo v dajanje informacij pacientom. ZZZS je pohvalno napovedal nekatere izboljšave tudi v njihovem načinu zagotavljanja ažurnih informacij.

Ne le od ZZZS, temveč od vseh profesionalnih organizacij v slovenskem zdravstvu pričakujemo, da bodo na prvo mesto postavile paciente, namesto prelaganja odgovornosti eden na drugega, pa naj pričnejo sodelovati. Takšno sodelovanje vsem ponuja Zveza organizacij pacientov Slovenije.

Foto Miryam León, Unsplash

Previous
Previous

Posvet o rabi in doprinosu zdravstvenih podatkov pacientov v medicini, zdravstvu in farmaciji, 23. marec ob 11h

Next
Next

Pacienti proti vsakršnemu nasilju v zdravstvu